torsdag 26 februari 2009

Rejäl bula i tighta jeans

Snön yrde när jag tillslut kom på att jag trots allt skulle ta en tur till Danmark, hade bestämt mig för att stanna hemma förra helgen, men när mello började på TV:n kände jag för nått roligare. Kom fram och snön yrde även på andra sidan. Tänkte vara lite strategisk och ta på mig cowboy-bootsen eftersom jag förutsatte att de var vattentäta, men så var det inte visade det sig.

Kom fram till kvällens första bar och ångrade att jag hade åkt. Vid den tiden brukar det vara rejält med folk, men inte denna kväll, sista lördagen före lön och dessutom kallt, snöfall och blåsigt. Fick min första öl och vips dök en av bekantingarna upp vilket var mycket trevligt. Vi avslutade vårt besök i baren efter ett par timmar för att gå vidare till ett ställe där han inte varit på över 10 år.

När vi kom ut hade den nedtrampade decimetern snö på trottoaren förvandlats till isigt slask och när vi kom till nästa ställe var där mer folk än vanligt. Det visade sig att en massa folk hade hållit en privatfest och sedan traskat dit i samlad tropp.

Träffade en bekanting till medan bekantingen jag haft med mig snackade med Ridaren. Dessutom fanns en mycket het mörk vältränad man i tighta jeans (jodå bulan var rejäl) som hängde utanför toaletterna. Men jag avstod från att ta kontakt, hade ju någon med mig att ta hand om.

När det började bli stängningsdags skulle bekantingen hem, men kom på att han nog hade tid till en öl till, så vi traskade vidare. Nästa bar hade också osedvanligt många kunder och vi fick ta plats vid fönstret istället för som vanligt i baren. Bekantingen var på mycket gott humör, han hade någon kille som skulle komma över på söndagen för en rejäl omgång. Ögonen tindrade när han ingående beskrev organet även om killen inte snackade någon vidare danska så förstod de varandra bra när kläderna ramlat av.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mums vilken titel.
Synd att du var upptagen...

Daniel sa...

På alla konstens sätt man kan kommunicera

Ponte sa...

Kim - Mycket mycket synd!

Daniel - Man borde vara naken mer ofta...