måndag 27 april 2009

Finta bort heteroerna

Kom fram till festen hos det halva paret, de hade två heterokillen och två heterotjejer på besök och en annan bög jag träffat tidigare. Heteromänniskorna och det halva paret var alla rejält berusade, så det kändes lite sådär när man ramlade in efter en öl och ett glas vin mer än 2 timmar tidigare, men jag gjorde mitt bästa för att komma i kapp till en början, men insåg att det inte skulle leda någon vart...

Efter ett par timmar ringde de efter en taxi och skickade iväg heteroerna med motiveringen att vi skulle åka 5 minuter senare, men det gjorde vi inte, det var tydligen en del i planeringen. Men efter ett tag stack vi också in till stan och hamnade i kvällens första bar. Det var oväntat gott om folk måste jag säga.

Men vi hann bara med en öl innan de skulle stänga, så vi traskade vidare till nästa ställe där jag var turlig nog att hitta två goda bekantingar att ta hand om. Två av mitt sällskap traskade iväg efter ett tag, den siste var full och trött och stannade kvar.

När jag så satt där i baren med mina bekantingar så var det en kille i baren som var riktigt berusad och till slut rev han ner sin drink på golvet och ville köpa en ny. Bartendern meddelade att han nog skulle fundera på att gå hem istället, men det hade han inga tankar på. Till slut blev han utslängd vänligt men bestämt.

5 minuter senare kommer killen in igen och vill ha lite dryck, men blir igen utslängd. Och återigen kommer han in efter 5 minuter, den här gången blir han utburen av bartendern. Men så var det en kille i baren som kom på att han kunde ragga upp killen som var jättefull och traskade ut och hämtade in honom. Killen måste ha varit förvirrad vid det här laget.

Men bartendern informerade honom som ville ha med killen hem att då var det lika bra om de båda gick för så länge han den jättefulle var där skulle den andra inte få mer dryck heller. Så då hamnade han i baren i ett dilemma, mer öl eller sex med någon som var för full för att säga nej. Han kom till slut fram till att öl var viktigare och slängde själv ut killen. Vi som satt i baren uppskattade skådespelet även om det var lågt, minst sagt...

När jag skulle till att gå funderade den ena bekantingen på om han skulle gå eller vänta en timma till stängningstid. Det var inte så många gäster, men han hade åkt taxi in med en snygg arab som han trodde var rejält välutrustad. Chauffören hade frågat honom när han skulle hem och han hade sagt kl 5. "Då ses vi" hade chauffören sagt. Så frågan där var om han skulle vänta en timma till och eventuellt få en liten omgång med en välutrustad arab eller om han skulle åka hem redan nu. När jag gick hade han inte bestämt sig, så jag vet inte vad resultatet blev...

Vi traskade vidare, jag och den mest berusade i det halva paret. När vi skulle korsa Ströget dök det upp en kille som såg att han var full och började snacka med honom och ta lite på honom. Fick hoppa imellan, det sitter till och med varningsskyltar på baren om dem som försöker råna berusade människor på tvärgatorna vid Ströget.

Inga kommentarer: