fredag 10 april 2009

Morgongos och ett försvinnande

När vi vaknat ordentligt och fått frukost blev det lite mer avancerade goseövningar och efter det låg vi och tog igen oss en stund och plötsligt kom han på att om en timma skulle han vara på jobbet. Så det blev inte tid till någon dusch den här gången heller och jag hade fortfarande samma kläder som på fredagen (hade iallafall ett par reservunderbyxor och reservstrumpor turligt nog). Kände mig inte alls fräsch om man säger...

Vi kom till stationen och jag var ju tvungen att fixa biljett, han stannade mitt i trappan och jag noterade att det kom ett tåg. Jag fixade biljetten och när jag kom tillbaka till trappan var han inte där. Då gick tåget på andra sidan stationen. Antingen är han här någonstans eller så tog han tåget. Letade lite, hamnade på perrongen varifrån tågen in till stan avgår och då kom ännu ett tåg.

Hade inte sett till honom, hade inte hans nummer och kom fram till att det var lite ofint om han bara stuckit, för riktigt så bråttom hade vi inte. Hoppade på tåget och två stationer senare kom jag på att "tänk om han varit kvar på stationen och inte sett mig hoppa på, då kanske han letar efter mig". Tänkte hoppa av och åka tillbaka, men gav upp på det. Fick mycket dåligt samvete, jag hade ju ingen som helst brådis där på måndagkvällen, hade lika gärna kunnat stanna på stationen en stund längre, hade ju inga direkta planer om man säger.

Nådde Köpenhamn, bestämde mig för att inte åka hem utan traskade till en bar istället. Killen som daskat lemmen i bardisken kvällen innan var där igen. Snackade med honom och han undrade om jag haft trevligt kvällen innan. "Det är inte ofta man är statist i en bögporrfilm", svarade jag men tillade att det var underhållande, för det var det ju...

Det var inte många lediga barstolar, så jag tog plats bredvid en gammal gubbe som är eftermiddagsstammis, han var riktigt full och bad om ursäkt ett par gånger för att han tydligen slagit ut en shot på bardisken, men den hade torkats upp långt innan jag kom. Fick för övrigt en gratisöl som ursäkt...

Traskade vidare efter ett tag för att se om den unge bartendern jobbade också den här kvällen men det gjorde han inte, det var den äldre mannen som äger stället. Så jag var tvungen att berätta om episoden från dagen innan och berömma vikarien.

Träffade någon av de trevliga stammisarna, bland dem 2 gubbar som är jättetrevliga och har känt varandra i ett par evigheter. De höll hela tiden koll på busstiderna och när jag sedan gick hade de bytt tid då de skulle åka 5 gånger tror jag, allt för att hinna med en öl till. Så jag var tvungen att informera dem om att det ju fanns nattbussar även på måndagar...

Hann med en kort vätskepaus på vägen tillbaka till kvällens första bar, och när jag återvände satt kulturkillen där, så jag kunde få hans nummer. Det kändes bra. Han hade, när jag lämnade honom i trappan på stationen, kommit på att han skulle handla en macka att äta på väg till jobbet, därför var han försvunnen. Han hade antagit att jag tagit ett tåg, så han hade inte letat efter mig, det kändes ju bra. Men kvällen hade mer att bjuda på...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Slutet gott allting gott.
Och mer gott lär ju komma.

Ponte sa...

Det gör det...