torsdag 30 april 2009

Vurpor

När jag kom med Lammis till nästa ställe tröttnade jag rätt snabbt. Det var jättefullt och jag kände mig aningen utanför när Lammis och hans bäste kompis skulle snacka ihop sig om allt som hänt de senaste dagarna. Så jag tackade för mig och traskade vidare.

Kom till nästa ställe och hittade ett par bekantingar i en soffa, så jag tog plats där. Fick en kille bredvid mig som tydligen brukar klä sig som drag ibland, ännu en tvåmetersdrag tydligen... Det blev ganska trevlig, men kom fram till att vara jättetydlig när han som "dragar" ville öra sig för om jag kanske var intresserad. Han var inte helt nöjd med mitt svar, men jag var iallafall ärlig. Ska fortsätta med det framöver tror jag...

En annan bekanting dök upp och var jättefull, efter ett tag såg han mig dessvärre och kom snabbt över till oss. Så skulle han plötsligt passa på att sitta i mitt knä och Filippinen som också var där drog han till sig för att ha honom i sitt knä och vips låg de bägge två på golvet bredvid mig. En stund senare höll den fulle bekantingen på att försöka ragga upp någon och vips låg han på golvet igen. Imponerande...

Så var det dags att åka hem och tågtrassel igen, men för en gångs skull till min fördel. För när jag kom till stationen dök tåget upp och eftersom tågtrafiken inte fungerat alls på morgonen så behövdes det tåget någon annanstans, så vi fick besked att tåget inte skulle stanna förrän vid slutstationen. Det passade mig utmärkt.

Efter att ha kört förbi två stationer började folk som inte uppmärksammat de 3 meddelandena att bli lite irriterade och konduktören låste in sig i sin hytt. Men snabbt gick det iallafall...

Inga kommentarer: