torsdag 10 januari 2008

Latinohångel

När killen kompis H raggat på hade gått, så satt vi kvar en stund och hade depressionskvart och sedan traskade vi på nattklubb och satte oss i baren vid sidan av Latinon i det här inlägget. Och han har ju tjatat flera gånger över att jag borde välja honom och dagen till ära så tänkte jag "OK då".

Så vi gosade lite där i baren och efter en stund stängde stället och kompis H åkte hem och vi traskade vidare och fick då 2 kvinnor med oss. På det stället behöver man nu medlemskort och på det kan man få med 1 gäst. Latinon snackade in sig själv utan medlemskort, jag visade mitt medlemskort och snackade in de båda kvinnorna som tydligen kom från "landsorten". De var mäkta nöjda och köpte mig nått att dricka.

Latinokillen träffade en massa folk han kände, vi småhånglade lite och tillslut så stängde stället. Han jobbar i Köpenhamn ibland och i andra städer andra veckor, men när vi stått i regnet ute på trottoaren i en halvtimma och snackat tillsammans med en italienare och en argentinare var jag liksom tvungen att fråga vad tanken för kvällen var.

Hans plan för kvällen var att gå hem och sova, han kunde inte ta med sig någon för han bodde hos sin chef. Det var inte riktigt vad jag behövde där jag stod frusen och blöt i kläderna, så jag önskade dem en trevlig kväll, traskade till tåget och var hemma kl 10 på förmiddagen. Jag borde istället ha hängt på kompis H hem vid 6-tiden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle aldrig lämna dig i regnet.

Ponte sa...

Oh, dig kan man då lita på!