onsdag 9 april 2008

Skitjobb

De sista två dagarna har inte varit någon hit, jag är inne i ett stim av små irriterade motgångar och småtjafs som varförsig inte betyder något, men tillsammans bildar de en lång uppförsbacke, sådana här dagar är inte bra för min mentala hälsa inbillar jag mig. De allra flesta har trots allt varit jobbrelaterade och vissa är liksom inget egentligen, bara irriterande och jag känner mig orättvist behandlad. Usch!

Nej som sagt, jag bara måste hitta ett jobb där jag slipper denna satans dokusåpa för jag som haft världens tålamod kan inte hålla mig från att vara sarkastisk över idioterna, också i deras närvaro. Folk kollar konstigt, för här är traditionen att man hänger sina anställda inför alla andra, men bara när de inte är närvarande och så kommer de aldrig att få veta att de inte gör ett bra jobb. Management by being an idiot... Jag bara längtar efter att traska in till chefen med ett papper, ge henne det och sedan gå prick en månad senare, det ska bli kul att se reaktionen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hör dig. Och kan bara hålla med.
VI DRAR!

Ponte sa...

Yes! Vi rymmer hemifrån helt enkelt...

Hasan sa...

Om du hade öppnat ett sparkonto långt innan och sparat lite pengar varje månad, istället för att åka till köpenhamn och jagat killar, hade du kunnat säga upp dig på ditt jobb och under tiden som du sökte ett nytt jobb hade du kunnat leva på pengarna på ditt sparkonto. Men det är kanske roligare att jaga killar i köpenhamn än att spara. Hahaha. :D

Ponte sa...

Vi får öppna gemensamt konto, det låter lönsamt (för mig dvs)...