måndag 21 april 2008

Jag vill bli en rova

Så jag åkte till Köpenhamn och traskade in i en bar som jag sällan besöker eftersom det brukar vara så knökafullt, men det var det inte tidigt på eftermiddagen, men bartendern konstaterade att det var oerhört lite folk och trodde det hade med nått som hände på Tivoli och det fina vädret att göra.

Varför jag valde det stället att börja kvällen på var ju lite att missa Lammis, för jag kände inte för att finansiera ytterligare en utekväll för honom... Det var en asiatisk kille som var påväg till jobbet i någon restaurang som kom och spanade på mina jeans, undrade var man kunde köpa dem och vad de kostade och han berättade också att de passade mycket bra på min kropp och att han tyckte den var fin, kroppen dvs. Så jag tackade för komplimangen...

Men det var mindre än 10 pers i baren, så jag traskade vidare och på det andra stället hade man en ny cool bartender, rolig kille måste jag säga om än kanske inte min typ direkt. Det lite fler människor i den baren, men fortfarande inte någon rusning. Där trodde man att det berodde på att det "bönehelg". I Danmark har man en konstig helgdag som heter store bededag (i Skåne kallar vi den stora Bedas dag) och eftersom det var ledig fredag och kanonväder hade nog många givit sig iväg från Köpenhamn.

Jag hittade 2 vilda bekantingar där, de var lätt onyktra och lätt osammanhängande, men den ena tyckte att när han skulle dö så ville han dö knall-fall sittandes i en bar, han ville inte bli någon grönsak på nått hem. "Men vilken grönsak skulle du vilja vara, jag vill iallfall vara en Broccoli för den har så många ögon". "Öh, en rova", tyckte den andre. Och när jag tillfrågades så godkändes inte mitt förstaval, så jag fick vara en flaska Arnbitter (för den har grön etikett och smakar väldigt illa, så den räcker länge).

Efter det kom en jättediskussion om absint, isbjörnar, nordnorge och kroppsbehåring, en allt i ett diskussion, men efter det hörde favvofarbröderna av sig så det var läge att traska vidare...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde fota diin jeansröv!

Bra att du slutat finansiera andras uteaftnar. Var hård.

Ponte sa...

Jag får ta och lägga ut några nakenbilder kanske... Här finansierar vi inget!

Anonym sa...

Ja ett foto eller två vore nått.../Båstadgrabb

Ponte sa...

Mer nakenbilder åt folket!