onsdag 23 april 2008

Betalningar

Så jag träffade favvofarbröderna och tog en tequila (stavningsprogrammet föreslog här sterila eller pilaster) med dem och när jag gjorde en fin 180 gradersvändning och skulle traska till baren så vinglade jag till och hörde sedan den ena farbrorn till den andre "han behöver kanske ingen tequila", men det behövde jag minsann! Det var dessutom en fin bartender, men han hade inte naken bakdel och chaps den dagen även om han har det ibland annars...

Hur som helst så blev det mycket jobbsnack med dem och jag fick lite att tänka på, vilket var bra i det läget där jag nu befinner mig. Men efter ett tag skulle farbröderna gå vidare och jag stannade kvar i baren och jag stannade en stund, men 5 minuter efter att Vikingen dykt upp gick jag vidare, fick en minikycklingburgare och kom till stället med den coola bartendern. Jag funderade i 10 sekunder om jag skulle stanna eller gå vidare för det var mycket klent med folk där inne, men jag beslutade mig för att stanna, det skulle inte visa sig vara ett jättebra val...

Det stod en mycket berusad man vid spelmaskinerna och gungade lite och när han växlat till sig ännu en rejäl omgång mynt så stoppade han några i maskinen och resten i fickan och 5 minuter senare hade han slut på mynt och tyckte att maskinen måste ha lurat honom för det tog så snabbt slut på pengar i den. Ponte hatar spelmaskiner! Bartendern fick liksom försöka övertyga honom om att det gått rätt till men det är inte så lätt när den andra är riktigt packad.

Den packades gubbvän dök upp och han var också mycket full, beställde i baren och skulle försöka betala med kort. Han bommade på kortskåran de första 5 gångerna eller så, men hade tillslut tur och träffade. Bartendern skrev in beloppet och så var det bara för gubben att slå in koden, men han babblade ju så våldsamt att han höll på för länge. Så var det till att börja om och då slog han fel kod och tredje gången också. Så var hans kort spärrat...

Tillslut hittade han en radda mynt i spelarens ficka som han kunde betala med. Då gick de kvarvarande och jag drack snabbt upp och lämnade de båda nissarna ensamma med den stackars bartendern. Så det var dags att gå vidare igen och jag kom till det som skulle visa sig vara kvällens sista anhalt. De stället brukar vara knökafullt vid 3-snåret en lördagnatt, men jag hittade en sittplats i baren minsann. Men så dök det upp någon...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! stavningsprogram är inte att leka med!

Anonym sa...

Det där lät sannerligen som en ångestfylld kväll för vissa. Dock inte för dig.

Ponte sa...

De hade säkert lite ont i huvudet nästa dag kan man tro...

Anonym sa...

Och kanske i stjärten?
:-O

Ponte sa...

Det är möjligt, i deras tillstånd kan man nog ramla på rumpan både en och två gånger på vägen hem. Ont i stjärten från sexuella aktiviteter tror jag vi kan avskriva, de var påtok för medvetslösa för det...