tisdag 15 april 2008

10 i topp för oss singlar

En lista med fördelarna att vara singel (som ag egenhändigt stulit från en dansk)

1. Ingen blir svartsjuk över att man har en kul kväll på stan.
2. Toletten är bara en toalett och inte en orsak till bråk.
3. Man kan snacka i telefon i timtal utan att någon kommer med en kommentar.
4. Man behöver bara städa efter sig själv.
5. Man har full kontroll över fjärrkontrollen.
6. Man bestämmer själv över hur många orgasmer man vill ha på en kväll.
7. Man blir inte störd över att någon fiser eller snörvlar i sängen.
8. Man kan äta trefärgad glass till middag utan att någon tycker du är knasig.
9. Ingen kommer med ledande frågor av typen "nu kommer du direkt hem efter arbetet, eller hur?"
10. Man kan utan problem kasta sig över vilken karl som helst (under förutsättning att han är med på det dvs...)

Så det är inte helt fel att vara singel kanske...

7 kommentarer:

Hasan sa...

Jag hade lätt gett upp alla de där fördelarna mot en enda kväll med den jag älskar. Lätt. "The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return", jag tror starkt på det där. Hihi.

Anonym sa...

Hasan är en romantiker.
Det går över.

:-O

Ponte sa...

Hasan - Du har säkert rätt, lite "surt sa räven om rönnbären" måste man tillåta sig...

Kim - Det är ingen ordning på ungdomen nu för tiden, det var bättre förr :))

Hasan sa...

Haha. Det hoppas jag verkligen inte att det gör. Om det skulle gå över, borde det väl ha gjort för länge sen. Jag har ju snart 23, och blir gammal gubbe/kärring. Hahaha.

Ponte sa...

23, klart fall av pågaslyngel...

Hasan sa...

HAHAHA. Är det ett ord som du själv hittat på eller. Hahaha. Men jag tar det som en komplimang. :D

Ponte sa...

Pågaslyngel är ett mycket bra skånskt ord tycker jag...