tisdag 22 april 2008

Måndagsäventyr i sängen

Var trött och hängig och jättesnorig igår, men behövde nått att pyssla med för att lyckas hålla mig borta från den inbjudande soffan. Efter en del kamp så höll jag mig borta, men efter att ha lagt mig kom jag snabbt fram till att det är svårt att somna när man måste snyta sig var 3:e minut.

Tillslut somnade jag efter midnatt och vaknade efter en timma eller så, vrålhungrig. Låg en stund, men det fungerade bara inte. Så det blev till att kliva upp och det enda ätbara jag hittade och som verkade nått att ha, var en burk tonfisk som jag blandade med majonnäs. Det mättade bra... Lade mig för att somna, men kunde inte. Efter 2 insåg jag att jag måste göra nått annat en stund, så det blev till att kliva upp igen, lade mig igen och somnade efter 3. Så när klockan ringde imorse var det tungt att komma ur sängen...

Är nu så trött (efter att ha ätit rejäl lunch) att det känns som om jag har hjärnblödning eller nått, men så blir det. Om några timmar får man gå hem igen, Jippi!!

Ikväll på kunskapskanalen kl 20 kommer del 2 av dramatiseringen av domstolsförhandlingen om Evolutionsteorin mot teorin om Intelligent design. Den ska jag se, den första delen var intressant...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grabben.
Hoppas du fick sova i natt.
Det är hemskt att vara så trött att det gör ont i kroppen.

Ponte sa...

Jag har sovit lite iallafall, men är långtifrån 100 och sitter och jobbar på halvfart...

Anonym sa...

ÅÅhh hade jag också velat se, det är så underskattat med kunskapskanalen!

Ponte sa...

Japp, den är lysande!