måndag 10 augusti 2009

Söndagen efter pride

Vaknade på söndagsmorgonen hemma hos den äldre mannen och fick mackor, kokt ägg och kaffe till frukost, mumsigt vid den tiden på dagen. Efter att ha snackat ett tag så gjorde jag mig iordning och begav mig till bussen, visste inte då att kvällen inte skulle börja så bra.

Först fastnade vi i en trafikolycka mitt i stan och det är inte lätt att ta sig förbi mötande bilar, parkerade bilar, ambulans, polisbil och cyklister med en lång buss i tät trafik. Kom in till stan, skulle handla cigg. Hamnade bakom ett amerikanskt par som inte kunde få deras kort att fungera, sedan visade det sig att stället inte hade det jag skulle ha. Hamnade sedan på McD, bakom en familj som inte riktigt visste vad de skulle ha. De förstod inte vad människan som jobbade menade, skulle betala delvis med kort och delvis med cash och när det blev min tur fick jag vänta 5 minuter på det jag beställt.

Efter maten begav jag mig till kvällens första bar, fick en gubbe bredvid mig som började tafsa trots att jag flera gånger sa att jag inte var intresserad. Hade sedan turen att se en bekanting så jag kunde byta plats på ett smidigt sätt.

Traskade till nästa bar, fick en konstig flåsande amerikansk gubbe bredvid mig, men han varken sa eller gjorde nått mer än att stirra. Kom så till den vilda baren, fick någon konstig gubbe bredvid mig där också. Men efter det vände lyckan. Kom nämligen på att jag ju inte kommit över några cigg, så jag begav mig till en kiosk. När jag kom tillbaka satt det halva paret på trappan mittemot baren tillsammans med någon kille som rökte på. Nu var det nummer 1 som inte sovit på hela natten, han hade varit på alternativ Pridefest i Ørstedsparken hela natten och sedan på morgonfest hos någon.

Fick med mig det halva paret in och det blev rätt så trevligt. Antar att jag inte var den enda med stramande hälsena efter allt gående och stående under pridelördagen. Hade dessutom oturen att bli itömd 4 shots, inte bra, men kände mig pigg och tänkte att det är nog lugnt. Fick också veta att den vilda baren hade fått stänga tidigare än planerat kvällen innan, ölen var nämligen slutsåld…

2 kommentarer:

Kim M sa...

Slutsåld öl!
Oacceptabelt!

Ponte sa...

Helt oacceptabelt!