måndag 10 augusti 2009

Så slutade Pridehelgen

Hade tidigare under helgen fått SMS från någon jag lagt in i min telefon under namnet ”nån”, kom nämligen när jag lade in det inte på vad han hette och sedan har jag glömt vem det var. Det hela blev inte så pinsamt för när killen jag varit på morgonvärdshus med dök upp i söndags när jag hängde i den vilda baren, kom jag på att det var han. Han berättade att han två gånger i sin ungdom testat att ha sex med kvinnor och spytt båda gångerna så han skulle hålla sig till män framöver…

En spansktalande kille satt i baren och läste en bok, vet inte riktigt hur han lyckades med det, stället var inte helt lugnt om man säger. Efterfesten var förövrigt ganska lugn, några slängde av sig tröjorna och jag hade givit ett litet löfte om att göra det, så Ponte körde också bar överkropp en timma, men magen uppskattade inte att bli indragen på det sättet, man kan ju inte hänga ut alla kilona när man sitter i en bar… Killen som fått fem stycken en gång dök upp och hittade rätt snart någon att suga på, han verkade nöjd.

En av stammisarna var tokfull och skulle gå hem, men först skulle han krama om en av vännerna som satt i baren. Det slutade med att båda plus killen bredvid och en barstol åkte i golvet, antar att någon hade blåmärken nästa dag. ”Vem tappade sin cockring”, undrade bartendern högt.

Ponte hade nu nått stadiet alltför onykter för att uppskatta festen, dessutom hade det halva paret gått, den ena hem för att sova och den andra till Bastuklubben. Bestämde mig för att övergå till juice igen, det brukar hjälpa.

Så traskade folk hem, mötte Ridaren och följde med honom till Dansbaren, men den var ödslig, bara ett gäng lesbiska som drack shots och jägerbomb. Sedan gick Ridaren hem och jag tog en tur till Nattklubben där de hade 2 gäster förutom mig, en mycket lugn prideefterfest kan man väl säga. Antar förövrigt att Köpenhamn kommer vara mycket lugnt och stilla ett par veckor nu.

När det var dags för hemgång var Ponte hungrig och hittade en Pølsevagn som just öppnat. Damen hade inga stekta korvar klara, bara kokta. Så öppnade hon locket och upptäckte att hon glömt att sätta igång värmen. Jag insåg då att de korvarna nog legat i samma geléaktiga kalla spad sedan igår och att man bara fyller på med ny korv hela tiden. Man kan ju undra hur ofta det är någon som får en som legat i 2 veckor, värmts varje dag och kallnat varje natt. Åkte hem hungrig och fick en korv på Pressbyrån här hemma istället, mums!

Så var den vilda Pridehelgen över för den här gången, måste säga att jag börjar bli för gammal för att festa 8 dagar av 10, åldern tar ut sin rätt antar jag.

2 kommentarer:

Kim M sa...

"Nån".
Haha.
Jag skrattade högt.
Jag har haft några "Den där Carlos tror jag" eller "Han med hunden". Men aldrig en "nån".

Ponte sa...

Han kändes som en typisk "nån", inget speciellt alls bara "nån"