onsdag 5 augusti 2009

Cowboyfest utan ridning

Så var det dags för den riktiga Pridehelgen, den blev som vanligt inte som jag tänkt, men det har ju sina för- och nackdelar...

Planen för torsdagen var att först se lite fridrott, sedan titta förbi det halva paret och efter det dra på stan och träffa några bekantingar jag stämt möte med. I den planen ingick att jag skulle vara i Köpenhamn vid 2-tiden, men Ponte lyckades inte ta sig hemifrån förrän kl halv 4, så det fick bli barrunda istället. Det blev ingen lesbisk kulstötning för mig inte…

Hamnade i kvällens första bar, tog plats på uteserveringen, men ledsnade rätt fort på alla självmordsbenägna flugor som drunknade i min öl och gick istället in. Träffade en bekanting som bara babblade om hur nöjda gamlingarna på hans nya hemtjänstrunda var, så jag tröttnade och gick vidare.

Hamnade i den vilda baren och träffade en massa trevliga bekantingar och annat löst folk. Det var cowboytema så man hade hängt upp boots, hattar, sporrar och andra tillbehör i taket liksom skylten med texten ”Save a horse, ride a cowboy”. Trodde att det skulle bli rejäl nakenchock, temat passade ju liksom för det, men det blev inget sånt. Redan när jag kom vid 7-snåret satt en av stammisarna och halvsov över bardisken, han hade väl fått lite för mycket kan man kanske säga.


Bild från cowboyfesten

Kvällen fortsatte och jag träffade paret jag stämt möte med. Problemet med dem är att de dricker ganska fort, så jag fick ju försöka att hänga med, inte bra skulle det visa sig. Dessutom hade jag lyckats bli ilurad ett par shots vilket inte gjorde situationen ett dugg bättre.

Inga kommentarer: