tisdag 4 augusti 2009

Ölöppnare som dinglar

Traskade till en bar tidigt på måndagseftermiddagen efter att ha lämnat Islänningen och fick en första öl på utesevering. Det var lite blåsigt (om än inte kallt) och efter att en hel del flugor tagit livet av sig i min Tuborg blev det till att traska in istället.

Där inne var det lugnt och skönt, en ung kille var mycket fräck mot bartendern som var minst lika fräck tillbaka, mycket roande. Jag har inga problem att ta grova skämt, men min danska tillåter inte att jag ger tillbaka, det blir bara fel, så jag höll mig utanför diskussionen som de flesta andra gästerna deltog i. En mycket dansk eftermiddag.

Traskade sedan till nästa bar och träffade ännu en medelålders amerikan som var mycket intresserad av mig, men jag avstod också den här gången. Stället var tradigt, så jag gick till den vilda baren och träffade en massa bekantingar. Det fanns också en ung konstig spoling som var riktigt berusad och hade svårt att hålla sig vaken. Begav mig till slut till KFC och fick en stor kycklingsnabbmatsmåltid, det var ju trots allt 24 timmar sedan senast man fick mat. Återgick sedan till den vilda baren och då var det fest, väldigt mörkt och många människor.

Trekantskyssaren var där, naken givetvis och de som jobbade i baren hade chaps, jockstrap och kängor. En massa turister och klientelet var minst sagt blandat. Det vilda började hos Trekantskyssaren, någon farbror började suga och en stund senare var det en 5-6 stycken avsugningar på olika ställen i baren. Folk började slita av sig på överkroppen, men jag avstod, det var för varmt och då rinner svetten, bättre med en tröja som suger upp det…

Bartenderna slet av sig sina chaps och jobbade i bara jockstrap till kundernas förtjusning. Men det var en konstig dansk som var missnöjd och tjafsade med några människor som var nakna, det blev höga ord och tillslut blev det så att han ju lika gärna kunde gå om han inte uppskattar vad som händer. Träffade också på en medaljör från OutGames, Canada tog alla tre medaljerna i Curling.

Träffade på två av amerikanerna jag träffat några kvällar tidigare och berättade att en av dem i baren inte brukar ha några problem med att hänga ut lemmen. De frågade honom och han var ju inte direkt svårövertalad. Det som hände senare är jag tveksam till om man egentligen får ens i Danmark, men de som jobbade plockade av sig det sista plagget. Var hänger man ölöppnaren när man är naken? Jo i sin ollon-piercing givetvis…

Så fortsatte kvällen vilt och trevligt, men fruktansvärt varmt. Redan före midnatt var alla kalla öl slut, så jag övergick till äpplejuice med is istället, mycket bättre. Efter 3 fyllenätter och en fylledag klarade jag inte att dricka ljummen öl, det gick bara inte. En ung prydlig amerikansk simmare (som ser ut som direkt hämtad från en amerikansk collegefilm) visade visst intresse, frågan var om man skulle ge sig på nått sånt eller avstå?

4 kommentarer:

Daniel sa...

Hade en del att läsa igen, läst om dina sexäventyr. Still going strong! ;) Precis som sig bör i köpenhamn! :)

Ponte sa...

Japp, så är det i Köpenhamn minsann!

Kim M sa...

Bra tänkt att behålla t-shirten på då den suger upp svett! Ponte är alltid smart!

Ponte sa...

Ibland så...