måndag 17 augusti 2009

Drama Drama och Drama

Efter Bastuklubben traskade jag till Dansbaren. Det var en mycket märklig upplevelse att vara där nykter måste jag säga, har mycket svårt att komma direkt in i festhumör och det var likadant denna gång. Behöver en sakta upptrappning för att det ska fungera och det fick jag inte den här gången.

Precis som kvällen innan var det varmt där inne och jag tog plats ute på trottoaren. SMS-ade nummer 2 i det halva paret (nummer 1 hade ju supit bort sin telefon helgen innan). Efter en stund ringde en nyvaken nummer 2 och skulle dyka upp en stund senare. Hade jag vetat vad som hänt tidigare på kvällen hade jag inte hört av mig, men men...

Träffade den äldre mannen med vänner, han hade tydligen firat födelsedag, men mer om honom senare. När jag stod ute och väntade på nummer 2 träffade jag på en kille jag snackade en del med för några år sedan, men jag har inte sett honom på väldigt länge. Han är rätt trevlig, men saknar helt ryggrad och tycker alltid lika som den som snackar med honom, men han är trevlig och ser bra ut iochförsig.

Så dök nummer 2 upp och vi satte oss på en trappa, han skulle berätta om tidigare på kvällen, hans version stämde inte helt överens med nummer 1's, men iallafall. Tydligen hade de varit ute tidigt på kvällen och förfestat rejält innan de gick ut. Det hela hade slutat med att nummer 2 blivit ilsken och när någon lagt sig i hade han spottat bartendern (en mycket snäll människa) i ansiktet, krossat en spegel och några flaskor, kastat stolar och fått stryk av några i baren innan polisen kom och avhyste honom. Tur jag inte var där...

Efter den starten på kvällen hade nummer 2 tagit sig hem och sovit av sig det värsta ruset under några timmar och vaknat av mitt SMS. Han hade ett fint blått öga, ett rejält sår på ena benet och ett jättesvullet finger. Tydligen umgås man med konstiga människor...

Vi träffade några skabbiga påtända kvinnor men ingen av dem ville spackla bort nummer 2's blåa öga. Någon kille jag träffat någongång ibland orkade inte vänta i tolettkön och ställde sig och kissade i rännstenen, men för att vara lite artig mot oss som stod utanför vände han sig ut mot den hårt trafikerade gatan 1 meter bort istället, man kan ju undra vad passagerarna på de båda bussarna som passerade tänkte.

Så traskade vi till Nattklubben, den äldre mannen, Nummer 2, killen utan ryggrad och lilla jag. Den äldre mannens vänner hade nu gått hem. Tycker lite synd om honom på ett sätt, han vill ha mig, jag är inte intresserad. Han känner halva stan (speciellt dem i min ålder) men slutar alltid barrundorna ensam av någon anledning.

Den äldre mannen var rätt berusad vid den här tidpunkten och drog igång diskussionen om "vad Ponte vill", "vad Ponte söker", "varför inte honom". Vill inte ha de diskussionerna överhuvudtaget, det är precis som med kompis H när han är berusad. Orkar inte, vill inte. Jag är nog också rätt så ryggradslös när man tänker lite på det.

Så sprang vi på nummer 1 som blev svart i ögonen när han såg nummer 2 och de hade en rejäl diskussion, men några slag haglade inte i luften. Försökte hålla mig vid sidan av, men fick tillslut på ett fint sätt föreslå att det kanske var bättre att ta diskussionen i nyktert tillstånd, ingen av dem stödde det förslaget.

"Jag kan inte bo tillsammans med någon som gör sånt" och "Jag hatar honom, måste få slut på det här förhållandet" var citat från mitt snack med nummer 1 när nummer 2 backat till en soffa. Hade inte riktigt några bra svar på de funderingarna, ska nog hålla låg profil framöver tror jag.

Spicy dök aldrig upp, och det var väl rätt OK antar jag och feststämningen infann sig aldrig, brukade råka ut för samma sak förr i tiden här hemma när kompis R hade lugna förfester (på den tiden hon var singel) med vin och snack för att sedan direkt gå till en fullproppad skräning bar kl 1 på natten. Ponte var bara inte på humör och brukade gå hem efter ett par timmar när de andra skulle på nattklubb, systemet (dvs mitt) är inte designat för chockstarter, vill ha mjukstart för att festsuget ska infinna sig.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Men herre!
DRAMA!
Nu tar du ditt pick och pack och flyttar hit, unge man!

Ponte sa...

Nog för att det kan vara skoj med ett mörkt hål ibland, men Stockholm är lite väl mörkt för min smak...