torsdag 6 augusti 2009

Inget gick som planerat

Efter att ha sovit i sked med 2 nakna män (en på varje sida) vaknade man på fredagen vid lunchtid och fick veta att jag var tvungen att gå rätt så omgående, men så är det ju ibland. Funderade på vad jag skulle hitta på, visste att det inte var någon friidrott på arenan bredvid under fredagen, så jag traskade till någon frukthandlare, shoppade körsbär och promenerade till det halva paret. Så jag och nummer två (som jobbade hemifrån) festade på körsbär och kaffe tills nummer ett dök upp då det blev öl och vodka istället. Insåg att jag inte ätit, så jag erbjöd mig att traska till en kiosk för att få tag på mer cola och passade på att få lite mat samtidigt.


Het video med Ivri

Två andra killar dök upp på förfesten och planen sket sig totalt. Vi skulle nämligen på läderklubbens eftermiddagsbar så det halva paret skulle få se hur stället ser ut, därefter skulle vi till Islands Brygge där Ivri Lider (Liderlig betyder förövrigt kåt på danska) skulle spela i Tel Avivs homo-marknadsföringstält kl 19.30 hade jag fått berättat för mig. På den officiella hemsidan fanns givetvis bara datum, plats och lite info om artisten, ingen tid.

När jag insett att läderklubben fick klara oss utan oss bestämde jag mig i alla fall för att se Ivri Lider själv, men när jag kom dit hade han just slutat spela, det var tydligen 17.30 han började. Fick mig en kycklingkebab, mannen som serverade var från mellanöstern någonstans och mycket trevlig. Besökte prideparken men där var det inget att se om man inte gillar feta lesbianer, för då fanns det rikligt med ögongodis.

Traskade in till city igen och hamnade i kvällens första bar. Träffade en bekanting som just återkommit från Antwerpens marknadsföringstält där Kate Ryan uppträtt, trist att jag inte visste det, men som sagt, hemsidan var snygg med totalt hopplös att hitta någon info på, trist. Fick också veta att den vilda baren som hade grottmänniskofest inte hade nästan något folk, så jag bestämde mig för att stanna en stund till där jag var.

2 kommentarer:

Kim M sa...

We love Jesse.

Ponte sa...

Minst sagt, fin video också