onsdag 5 augusti 2009

Så blev det taxiresa

På torsdagskvällen tog jag sedan med mig paret jag mött och släpade runt dem på ett par andra barer. Det var jättefullt överallt, inga roliga fina turister men väl en hel del danskar som var ute och spanade efter turister.

Efter att ha druckit öl snabbare än vanligt kände jag mig rätt så onykter och släpade istället med paret till en korvvagn så vi fick äta. När man fått lite mat i magen kändes det klart bättre kan jag berätta, även om man fortfarande var rätt onykter tyvärr.

Så hamnade vi på det som skulle bli kvällens sista bar, knökfullt och varmt, lite fina ynglingar men annars inget spännande. Vi träffade också Kulturkillen som var på mycket bra humör och ville följa med oss i säng men det lyckades jag avstyra i alla fall. Var lite orolig att vi skulle fortsätta fyllekvällen, men de andra var nu också fulla och trötta.

Så blev det taxiresa, chauffören hade ingen som helst aning vart vi skulle och det hade jag ju inte riktigt heller. Till slut var vi tydligen i närheten av rätt ställe, klev av och promenerade de sista minuterna för att vara säkra på att hamna rätt. Förstår att chaufförerna inte har stenkoll på alla smågator i hela stan, men det är ju bra om de har koll på var olika stationer ligger i alla fall. Dessutom noterade jag att han redan från början körde fel väg för att få en lite längre tur men orkade inte tjafsa om det.

Inga kommentarer: