söndag 9 augusti 2009

Pridekvällen

Satt med kompis H och hans potentiella score på uteserveringen i lördags efter paraden och tänkte försvinna iväg. Motiverade min promenad med att jag skulle handla mat (vilket förövrigt var sant, jag var hungrig igen). Men när jag som bäst satt och åt kom jag på att H ju hade min kamera, så efter ätandet fick jag återgå till uteserveringen och slå mig igenom folkmassan en gång till. Sprang nästan på Vikingen, men orkade inte lägga energi på det.

Ett tag senare (när jag hade min kamera i tryggt förvar) dök en annan möjlighet upp, skulle ju möta favvo-farbröderna. Lovade att ta med dem, men tog dem istället med till den vilda baren. Farbröderna hade med sig en läcker ung toyboy som jag gärna hittat på saker med, men han var mer intresserad av farbröder tyvärr, hetaste killen på stället…

På den vilda baren var det åter grottmänniskotema, det halva paret Nummer 1 var där naken tillsammans med killen som visat långfingret kvällen innan men alla andra hade just då kläderna på. Träffade trekantskyssaren som hade 2 medaljer från outgames, båda erövrade genom bra avsugningar i baren, duktigt jobbat, inte alla som fått medalj pga det… Träffade Frisyren som ville att jag skulle följa med honom hem och sova med honom som under förra årets Pride, men jag avstod.

Träffade också en ganska het norsk, men hans pojkvän (stor björn) var med, så jag lade ner det projektet, kände inte för en sådan trekant. Så dök oväntat kompis H och min bekanting tillika hans score upp och efter en stund försvann de in på herrarnas och var borta läääänge. Under tiden var det två tyska killar som tog plats bredvid mig och minuten efter var det sugövningar som pågick i det hörnet.

När H och scoret återkom skulle scoret hem och sova medan H (som klagat i 5 timmar över att han var väldigt onykter) hängde på mig och nummer 1 (som då fått på sig kläderna) till Dansbaren. Där var det också jättefullt och en massa folk utanför, sprang på den äldre mannen och efter 5 minuter där inne begav vi oss alla ut på trottoaren, det var bara olidligt varmt där inne.

När vi stod där utanför kom en taxi i hög fart runt hörnet och körde på en cyklist, det såg mycket illa ut, men hon reste sig, cykeln var också ganska oskadd och minuten efter cyklade hon vidare. Är alltid lite orolig när jag står utanför Dansbaren för vill någon köra över bögar är det ett perfekt ställe att göra det på, hög fart, inga parkerade bilar ivägen och en svag sväng.

H traskade hemåt och nummer 1 hade försvunnit, så den äldre mannen och jag vi traskade till Nattklubben och hade sådan tur att ett stort sällskap just gick så vi slapp köa. Träffade Brasilianens kompis och killen med långfingret, annars var det ganska lugnt.

Pridehelgen är ju ingen bra helg för att jaga män, det finns allt för många att välja på, alla bara tittar sig omkring efter nått bättre och de flesta går hem tomhänta. Det är mycket bättre på lugnare kvällar när urvalet är mindre…

Den äldre mannen erbjöd mig en sovplats vilket ju passade utmärkt eftersom jag planerat att gå på söndagens efterfest i den vilda baren och jag hade ingen koll på var det halva paret befann sig (även om jag misstänkte att nummer 2 var hemma och sov efter att inte ha sovit en blund natten innan). Vi hittade en taxi och åkte iväg för att sova.

2 kommentarer:

Kim M sa...

"Scoret" ska jag börja använda oftare.

Har en del att ta igen här ser jag. Ditt liv är SÅ spännande och händelserikt!

Ponte sa...

Scoret är ett mycket bra ord, välkommen tillbaka!