lördag 8 augusti 2009

Pride paraden

Nu är jag långt efter i historien, en hel vecka närmare bestämt... Men här kommer pride paraden.

Paraden kom traskande i lördags och Ponte tog en massa bilder på lite olika saker, det var den största paraden någonsin tydligen. En radda folk hade medaljer på sig som de vunnit i Outgames och många tusen Köpenhamnare hade givit sig ut för att se på spektaklet. Vädret var perfekt, en blandning mellan sol och moln, lite vind och 20-22 grader, kan inte bli bättre. Fick tre omgångar ris i håret från paradvagnen där kompis H dansade och fyra nävar konfetti när den vilda barens vagn passerade. Så går det när man är stammis…

Efter att alla vagnar och människor passerat skulle jag försöka hinna i fatt vagnen med kompis H på, men det var inte det lättaste. Från början kunde jag traska på trottoaren bakom folkmassan, men när det tätade till sig fungerade det inte längre så jag fick helt enkelt hoppa in i den ena deltagargruppen efter den andra i mina kläder som inte matchade deras. Tror inte jag var alltför poppis, men men…

Träffade på den brasilianska transan (som var klädd som kille) och hånglade lite med honom när vi passerade Dronning Louises Bro, mötte också en radda annat löst folk man känner från olika barer. En och annan fin kropp fick man se och en vältränad snygg kille med en helt fantastiskt läcker bakdel i tajta jeans och stor bula hade han också bara så ni vet.

Så nådde vi Rådhusplatsen och jag gick för att hitta nått att äta medan tusentals människor samlades för att se på showen. Men efter att ha promenerat i 3 timmar efter att ha sovit i 4 så kände jag inte för att stå och titta på spektaklet utan begav mig till en bar efter maten, lite öl är alltid bra…

Tydligen blev det mellotema på Rådhusplatsen med Jens Brixtofte, mannen bakom klassikern från 1982 ”Video video”, sedan Kirsten Siggaard (den ena halvan av Kirsten og Søren), Kate Ryan och tillslut ingen mindre än Johnny Logan. Det blev en riktigt bra fest fick jag höra.

Mer att se här. Ska lägga ut mina egna bilder också, men har inte kommit så långt ännu.

Inga kommentarer: