onsdag 5 augusti 2009

Drama under min kvällspromme

Var ute och tog en promme sent igårkväll och fick lite drama före sängdags. Traskade på en mindre gata som korsar en större som efter korsningen svänger vänster och har bilar parkerade på höger sida. Jag ser att på andra sidan korsningen på den mindre gatan står en polisbil med blåljusen på och några människor.

En stor ny Mercedes kommer i hög fart (100 km/h kanske) på den stora gatan och när den kommer till korsningen ser föraren polisbilen som står skymd bakom ett hus. Då tappar föraren kontrollen och kraschar in i den bakersta av de parkerade bilarna (inte en så stor bil) som i sin tur kraschar in i bilen framför och trycks ihop.

Polismännen springer till sin bil och sticker de 25 metrarna till kraschen. Strax efter kommer jag fram till korsningen så jag kan se förödelsen (kan bara höra dunsarna och ljuden eftersom ett par träd och buskar är i vägen). Personerna som stod bredvid polisbilen skyndar sig till olyckan för att se vad som hänt.

Enligt min ickeexpertis så är den lilla bilen som hamnade mellan de båda andra, antagligen bara att skrota, Mercedesen är jag tveksam om den går att laga och den främre parkerade bilen är hyfsat intryckt baktill. Personen i Mercan hinner tydligen smita från platsen under den halvminut det tar för polisen att hinna fram. Jag antar att de båda andra bilägarna sussar sött i sina sängar för att få en fin överraskning när de skulle till jobbet idag…

2 kommentarer:

Kim M sa...

Tänk att du alltid är just där det händer!
Du borde bli reporter.

Ponte sa...

Jag förstår inte, men turligt nog brukar jag snabbt skrämma bort folk