onsdag 21 mars 2007

Så var 2006 till handlingarna, del 2

Det tog lite tid att få ihop del 2, inte mindre än 2,5 månader... Detta är alltså uppföljaren till del 1.

När sommaren började närma sig sitt slut skulle jag på dejt. Det var något jag sett fram emot, jag hade fixat tågbiljett till Sönder Jylland och resan tog sin början. När jag kom fram insåg jag att den trevliga halvberusade killen jag träffat när jag själv var halvberusad, är den tråkigaste människa jag träffat i mitt liv. Men vad kan man förvänta sig av en blivande advokat. Men då har man sett lite av Jylland iallafall. Snacka om misslyckad dejt.

Sedan hände något, sista helgen i september var jag ute i Köpenhamn med min kompis H som vanligt och där var han, M... 10 år äldre än mig, rätt snygg, lite muskulös, tatuerad, piercad och buddist. Kände efter 2 dejter att det här nog kunde leda till något, men efter 5 dejter hade han inte längre tid med mig, vilket var riktigt trist tyckte jag.

Men det blev några romantiska middagar, min första bondageövning (jag var världens sämsta slav fick jag veta), läderklubbsbesök, maskeradkväll, operakväll och sist men inte minst, ett gothic party. Första gången jag kom på planerat besök hade han bakat scones och chocolate chip cookies, en urbota romantiker... Trist att det inte blev något, men men...

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Men en slav ska väl vara "dålig"!? ;)

Ponte sa...

Jo, men inte på det sättet kanske, det där med rollspel och undergivenhet ligger nog inte riktigt för mig, men det var kul att ha testat iallafall...

Anonym sa...

Åh!!! Hade någon bakat scones till mej hade jag typ friat direkt..

Ponte sa...

Tennis, jag kan garantera att jag smälte som en klick smör och lite krossad is på bastuklubb. Dessutom är han otroligt duktig på att laga mat, fast jag var lite orolig när han full som ett ägg kl 3 på morgonen satte igång att hacka lök för att laga pastasås...