onsdag 28 mars 2007

Slutet är nära

Idag skriver den danska gaygratistidningen Out and About om den stora katastrofen, anrika PAN-club (norra Europas största gaydisco) läggar ner veckan efter påsk. Jag har planerat ett antal gånger att gå dit, men aldrig kommit så långt, men nu måste jag nog pallra mig dit under påsken antar jag, så jag med grått hår kan berätta för nästa generation "unge man, jag var minsann på PAN innan de stängde" och sedan kan man fortsätta "jo det hände sig vid tiden då hon Paris Hilton också var ung och vacker". Viss verksamhet kommer tydligen att fortsätta, men inte som tidigare.

Vart ska man nu hänvisa alla vilsna engelsmän, amerikaner, fransoser och annat löst folk man springer på och som man känner visst ansvar att hjälpa så de får ut så mycket som möjligt av sin vistelse i Köpenhamn. Det är viktigt att de trivs, så de kan berätta för sina vänner och så kommer vännerna också som turister. Det centrala med att ragga turister är att man hoppas på en hotellfrukost...

Så vill ni uppleva PAN-club, så är det bara att släpa sig till Köpenhamn under påsken.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

PAN har jag besökt ett par ställen men måste säga att jag hade roligare på alla de små syltorna. Som Centralhjörnet. :D

Anonym sa...

Åh, mycket ska man hinna med i påsk. ;-)

Ponte sa...

Kim - Jag tänkte bara uppleva stället innan det stänger... Centralhjörnet håller jag mig borta från, man blir bara överfallen av en drös kåta 60+:are som anfaller med sina rullatorer :) Men det är trevligt om man är ute en hel grupp. De små ställena är ju bra och lite typ familjära

Honken hunken - Jodå, en del ska hinnas med och man kommer inte att få allt gjort ändå. Men ägg och senapssill ska det bli minst 1 gång iallafall!