måndag 5 mars 2007

Mello igen

Tur man satt i någons soffa och drog ner en radda öl, för i en tävling där de flesta låtarna är ett totalt slöseri med ström att framföra och där 2 trots det måste vinna varje gång, så är tävlingen för de som inte vann (dvs var så pass dåliga att de usla vinnarna fick fler points) nästan ogenomlidbar utan en fylla. Vissa tycker att Staffan Westerberg (och SVT) försört en hel generation barn, nu jävlas man med oss igen och det är Christer som ger svenska folket psykiska problem den här gången.

Chrille - klipp dej och skaffa dej ett nytt jobb, jag tror inte att din 22:a plats i ESC 1992 (vilket för övrigt är Sveriges genom tiderna sämsta placering) med var det 4 poäng totalt? ska kvalificera dig till det jobb du har. Jag röstar för förändring, kanske någon som har lite nytänk. De uttagna låtarna är mer eller mindre 3 kategorier,

1 Dansbandsstuk (jag vet, det röstas i Värmland så BNP-tillväxten i regionen skjuter i höjden), men till och med min farmor 83 år har börjat ledsna på dansband eftersom Vikingarna var bättre än dagens oförmågor.

2 Abba-kopia (Det har funkat och jag vet att Abba fortfarande säljer massor av skivor i England), mer för h-vete, 70-talet tog slut, låt det vara dött och begravet. Vi vill inte se Torbjörn Fälldin i stålgrå kostym med utsvängda ben igen, det är traumatiskt.

3 Etablerade artister med helt urvattnade låtar. Hade Tommy Nilssons låt kommit till final på talangjakten i Norra Lits bygdegård med en okänd artist? I don't think sooo, äggen och tomaterna hade haglat genom luften, eller förresten inte, den är så totalt intetsägande att man blir lätt apatisk, funderar på vad man ska köpa till middag och om det hade varit snyggt att måla sovrummet bajsbrunt...

Så jag planerar att bojkotta finalen på lördag eftersom 10 låtar som är så tråk-mainstream och lättlyssnade inte tilltalar mig ett dugg. Jag sätter mig och porrsufar istället, eller ser när den bajsbruna färgen i det nymålade sovrummet torkar, Gäsp.

Inga kommentarer: