lördag 10 mars 2007

Mellokväll del 2

6. Måns är påtok för mycket bortskämd pågaslyngel attityd för att funka på mig och visst han är snygg på bild när han står stilla, men annars är det lite väl mycket lammkött tror jag.
7. Tommys bästföremärkning har nog gått ut och han ser lätt tantig ut när han rör sig på scenen, jag har inte så mycket emot låten, men den hade nog känts ganska tidsenlig runt 1994 med Orup, Strömstedt och Glennmark...
8. Sannas låt är också lite gammaldags, men den saknar nått litet extra, ABBA möter Sten och Stanley med trummaskin i bakgrunden. Den här låten brukar vara med varje år och hennes vibrato i början av verserna är lite som på hon Maria tror jag hon hette som satt och sjöng på Sergels torg på dagarna.
9. Sarah må inte vara mager, men hon passar som hon är och hon bär upp det på ett charmant sätt. Om jag vore till kvinnor så skulle jag välja någon med lite kropp på. Man låten har jag inte så mycket till övers för kanske
10. The Ark är enda gruppen, så de sticker ju ut lite, det enda numret med show i fast det här är kanske inte en av deras bästa låtar. Yes äntligen nakna bröstvårtor och rejält med make-up, det behövs en prästson till det... Allt lutar nog åt att det blir en grupp som skickas till Helsingfors tror jag.

Fast allt detta är ju mina personliga uppfattningar grundade på att jag alltid håller på hopplösa totalchanslösa udda låtar, fast det är ju i ESC... Men det är underbart att få toksåga något utan att kunna komma inärheten av att kunna prestera nått i sång- och musikväg :)

Inga kommentarer: