fredag 5 januari 2007

Så var 2006 till handlingarna, del 1

Igår gicka det inte att logga in, så här kommer en första del av 2006

2006 blev det bästa året hittills och ska man summera det så måste det bli en klar 9 på skalan 1-10.

Det började med en riktig vinter, den första jag upplevt i Skåne, de tidigare har varit slaskiga och blaskiga. Snö och minusgrader fram till påsk, fantastiskt. Under vintern blev det totalt frisyrbyte och odlande av skägg, något som jag planerat att göra länge, men aldrig kommit mig för att fixa. Lite jobbigt var det allt, men det var det värt.

Våren kom och nästa steg i förvandlingen skulle göras, brillorna byttes mot linser. Så var det dags att göra slag i saken, nyårslöftet skulle infrias. Nyårslöften är inte min grej, men den här gången kändes det rätt att när 2005 blev 2006 lova mig själv att göra det som nästan alltid känts så rätt, men som jag aldrig haft mod att göra.

Så i mitten av april gjordes försök nummer ett, men modet fanns inte där, så det sket sig som man säger. Men sista helgen i april så fanns modet där och första riktiga besöket på gayklubb gjordes. Jag har alltid varit klart intresserad av killar, och jag kommer ihåg en tvåtimmars mindmappingövning på ett kafé på Kungsholmen där jag stod och vägde mellan killar och tjejer och valde det senare eftersom jag inte hade modet att välja något annat.

Sedan kom en slampig sommar med höjdpunkter som en pridefestival, en afrikansk knarkare och en sydamerikansk latinotransa, men jäklar vad kul det blev. Men det kostade, 4 halsinfektioner med feber och tillhörande antibiotikakur, en sönderslagen framtand, en stulen jacka och många trötta måndagar på jobbet after att ha kommit hem onykter vid 8 eller 9-snåret på söndagsmorgonen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, onykter vid nio en morron. det låter verkligen som att vi borde festa med varandra snart!

Ponte sa...

Usch, gjorde det igen, fast i fredags så jag har fått vila upp mig 2 dagar iallafall