måndag 26 mars 2007

Sverker

Igår kollade jag på dokumentären om Sverker, "på mitt livs vår", i SVT. Den blev rätt så sågad i Expressen, men jag måste säga att även om jag inte delar hans uppfattning till 100%, så säger han som det är utan ursäkter och han står för det han säger och det han gör. Vilken annan 91-åring skulle utan omsvep säga att "det där med jämnåriga är inte min grej, 24-åringar är det jag gillar". Och att kärlek är alltför förvirrande, så han avstår från längre förhållanden vanligtvis.

Han har då brutit mot 2 regler,
1. Åldersregeln, håll dig till jämnåriga annars är du ful gubbe
2. Att ha ett kompissexförhållande som inte är ett förhållande med planer om giftemål och leva lyckliga hela livet, är rätt tabu fortfarande. Såg några förfärade kvinnor i 50-årsåldern på TV häromveckan som hade vissa åsikter om hur slampiga tjejerna som ställde upp på det var, killarna gick fria dock...

Så jag gillar Sverker, inte någon jag skulle ragga på kanske, men Heja Sverker!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh ja.. hejja Sverker. Men nej, han är nog inte min typ heller.

Ponte sa...

Men han har säkert gott om pengar så ett trevligt förhållande med målet om ett stort arv kanske kan vara nått...