måndag 5 mars 2007

Sanningshalt i sitt CV

Pierre skriver på sin blogg om att skriva CV och hur mycket man ska hålla sig till sanningen. Klart man kan överdriva lite, fast ljuga är nog inte så bra. Vi skulle anställa ännu en spansktalande och när hon kom hit för intervju visade det sig att hon inte kunde någon spanska...

Man kan lägga in mycket i sin CV,
-Modellat lite (som både kalsong- och nakenmodell i sängkammaren)
-Instruktör (någon gammal dejt måste väl ha lärt sig nått i sängen får man hoppas)
-Viss expertis på naturmaterial (fast gummiunderkläder är inte värst praktiska)
-Ledarskap (någon gång har man väl varit lite dominant)
-Mutlikultuellt kunnande (jag säger bara latinos och svimmar nästan)
-Bokföring (har svårt att tacka nej till ett nummer och två vore otroligt bra)
-Geometri och Ofiologi (bara begränsade kunskaper då trekant och ormgrop enbart är känt för mig på det teoretiska planet, fast jag är rätt rädd för ormar dock)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå... jag har läst franska i 5 år, det kan nog ge sken av att att jag kan tala det hyfsat.. det kan jag icke. Men jag ska ta några av dina punkter och lägga till. Mycket bra att ha lixom.

Ponte sa...

Du också, wow franskundervisningen i norrlands inland är inte vad den borde... Efter 5 år kan jag köpa både glass och öl, men mycket mer än det reder jag inte ut!