fredag 29 juli 2011

Lördag eftermiddag

Lördag morgon, min sista riktiga dag i Amsterdam.

Började med frulle, gjorde mig iordning, gav mig ut på stan för en promme, handlade vykort. Tillbaka till hotellet, skrev vykorten till familjen (med sedliga saker som tulpaner på) och var ut på nätet för att kolla nyheterna. Var tvungen att läsa den första artikeln två gånger, massaker och Norge brukar inte stå i samma mening.

Så var det eftermiddag och Ponte begav sig till MrB-butiken i full lädermundering, återigen de enda som stirrade var en grupp ryska (av damernas make-up att döma) turister. Köpte nu den sista delen av min outfit samt en rejäl livrem. Totalkostnad för outfiten blev visst ganska exakt 10 000 kr, eller 6 månaders dricks...

Men vem jobbade där denna dag om inte någon som finns nämnd i bloggen tidigare. Ingen mindre än den tidigare Mr Leather Europe jag mötte i Köpenhamn för ett år sedan.

Hem till hotellet och bytte om för att besöka de båda läderbarerna igen, men inget spännande hände. Tog med mig mina chaps som legat och skräpat i väskan hela veckan. Traskade till biljardbaren där det visade sig vara bingo med en druga i lila hår som bingoutropare. Vinnaren av potten på 225 Euro blev man som stod bredvid mig, så jag hamnade i gratisdrinksgänget på hörnet... Chapsen blev förövrigt inte använda.

Gosade igen med den asiatiske killen, men avstod åter att följa med honom hem. Traskade vidare efter ett tag, tog ännu ett besök på de båda läderbarerna, men det var rätt trist.

Inga kommentarer: