torsdag 7 juli 2011

Transporttrassel

På måndagen ångrade jag verkligen att jag bytt dag med min kollega, men inget att göra åt. Ponte var väldans trött...

Dagen förlöpte lugnt och då jag inte kände för nattbuss tänkte jag ta mig hem på det vanliga sättet och först festa några timmar. Dålig idé. Det skulle finnas ersättningsbussar som passade med alla avgångar, men det kom aldrig någon, fick ta första pendeltåget, somnade på tåget hem, vaknade när vi vände tillbaka mot Köpenhamn, missade precis en anslutning, kom hem 8 istället för planerade halv 7. Kl 12 ringde min kära mor och det tog mig 2 timmar att somna om.

Upp på sena eftermiddagen, gjorde mig iordning och till Köpenhamn för att ta det sista passet före semestern på den Vilda baren. Inget spännande...

Fortsatte till Dansbaren där det var oväntat festligt en tisdagnatt och Ponte blev givetvis sittande till stängningsdags (som så ofta)...

Inga kommentarer: