onsdag 27 juli 2011

Outfit och mer hångel

Kom tillbaka till hotellet med mina nyinköpta byxor i onsdags, försökte ta en tupplur, misslyckades... Kom på att jag skulle ta på dem. Det tog 45 minuter av hårt slit, fick använda livremmen för att ha en stödjepunkt när de skulle pressas ihop. Låg ner på sängen mestadels.

Till slut lyckades jag knäppa båda tryckknapparna utan att den andra gick upp. Tog på mig livremmen och drog åt ordentligt utifall knapparna skulle åka upp eftersom chansen att lyckas stänga dem igen var obefintlig.

Tog på mig cowboystövlarna (det var inte lätt med så tajta byxor), det svarta linnet jag fått med och traskade förbi butiken igen bara för att visa att jag lyckats och för att tacka för hjälpen.

Gick vidare långsamt med korta steg till närmaste läderbar och var i 5-10 minuter center of attention, men när de insåg att jag inte ville med i darkroomet så tappade de lusten att konversera, bara killen i garderoben var till sig.

Killen i garderoben hade inte så busy en onsdagseftermiddag så vi hånglade lite och jag slickade hejdå på hans lem. Testade förövrigt att sitta på en barstol, men det var för tajt för att lyckas. Vad gör man inte för en outfit...

Gick till nästa läderbar, men där var det trist och skulle tillbaka till hotellet eftersom det nu började värka runt höftbenen. Men så kom det en rejäl regnskur så jag kom tillbaka till stället innan och garderobskillen tyckte jag kunde suga av honom, men jag skippade det projektet.

Så blev det uppehåll och jag släpade mig tillbaka till hotellet, det skar som knivar i höftbenen. 3 timmar första dagen var lite för mycket antar jag...

Så blev det klädbyte och till biljardstället. Blev övertalad av två trevliga äldre herrar att vara med i spelet och andra gången var jag 5 cm från att vinna. Men det var banne mig länge sedan jag spelade sist.

När det var nästan stängningstid avslutades kvällen på Läderklubben Argos, verkligen inte spännande... Kan berätta att man här har skyltar med texten Our house wine is Jägermeister, kom på att jag skulle ha en. I Danmark och Tyskland serveras den som shot, i Amsterdam får du en deciliter.

Inga kommentarer: