onsdag 20 juli 2011

Fredagsfasta Fredagsfesta

Efter 3 timmar i bingen var det bara att hoppa upp, få sig lite frulle och packa ner de sista prylarna för att ge sig av hemifrån kl 6.15 med en rejält tung väska.

Kom till Köpenhamn, handlade lite färdkost (vilket visade sig vara smart). Hade oroat mig en del för mina 2 byten, det första hade 4 minuters marginal, det andra 5. Det visade sig dock att 4 minutersbytet var vagn och allt som följde med, så det var ju smidigt, det andra klarade jag utan marginal.

14.15 rullade tåget in på Hamburg Hbf, efter en resa via Jylland. Hade på resan upplevt min första Starbucks (pulver) i Sorö och satti mig mina två färdkostmackor runt Tinglev.

Kom till min Bed&Breakfast, inte samma som förra gången, men samma område dvs homoområdet St. Georg. 6:e vångingen utan hiss skulle man släpa sitt bagage till. Nissen i lägenheten, en man runt 45, verkade snäll, men aningen märklig. Men det var inget som oroade mig.

Efter en timma där tänkte jag traska till matlandet på stationen och äta, men kom på att en första "fira semester öl" före maten var på sin plats. Gick till ett av ställena jag besökte förra gången och de hade en megaläcker bartender som dessvärre inte ville tala engelska och min tyska är ytterst klen.

Träffade en herre jag snackat med gången innan och det hela slutade med att Ponte var kvar till midnatt utan att äta nått, men ett tiotal öl, några vodkashots, några Branca Menta och några Kümmerling. Släpade mig i zick-zack de två kvarteren till min säng och somnade innan jag lagt huvudet på kudden. Men det var trevligt, Hamburg från sin bästa sida kanske...

Inga kommentarer: