torsdag 7 juli 2011

Söndag med åskskur

Vid stängningstid på monsunlördagen kom Brunchgosaren förbi, han var blöt upp till knäna efter att ha vadat för att ta sig på barrunda. Vad gör man inte...

Efter att ha stängt traskade jag genom ett fuktigt Köpenhamn och tog metron till en bekanting som jag tidigare ringt och sov på hans soffa.

Så var det söndag och Ponte hade fått 5 timmars sömn. Tillbaka till den Trevliga baren, torkade golvet 3 gånger för att avlägsna eventuella avloppsspår. Fixade med allt och gick sedan till den Vilda baren för personalbrunch. Samtalsämnet för dagen var givet...

Efter maten, tillbaka till den Trevliga baren och öppnade. Två av gästerna från dagen innan kom typ 2 minuter efter att jag öppnat. "Nej kommer ni, orkar inte med fler skyfall" tyckte jag. Och nog kom det ett senare på eftermiddagen, men det var ett helt vanligt åskväder med ösregn, inget i närheten av den syndaflod vi lekt med på lördagen.

Resten av kvällen blev lugn och eftersom det var vatten i tunnlar och underminerade banvallar så tog jag en tur till den Vilda baren för en "gå hem shot" och tog nattbussen.

2 kommentarer:

Kim sa...

Brunchgosaren.
Ha ha ha.

Ponte sa...

Han är fin...