onsdag 27 juli 2011

Ponte kommer ut som läderbög

Torsdagsmorgonen började med en liten överraskning. Kom ner i hotellbaren för frukost och fann att det satt en massa människor där och åt eftersom frukostmatsalen i källaren hade 1 meter vatten på golvet.

Eftersom källaren ligger lägre än kanalen på andra sidan gatan finns det en pump under källargolvet som skickar ut vattnet som kommer in underifrån, denna hade pajjat tydligen. Var tvungen att fråga killen som med vattendammsugare slet med att få ut vattnet, om det inte vore smart att ta ut möblerna innan man installerar pool. Han uppskattande inte skämtet...

Hade kommit fram till att mina nya byxor krävde en outfit. Återvände till MrB, berättade för killen (han vars bilder jag tillfredsställt mig själv till) vad jag hade för funderingar och ville ha hjälp.

Först testade vi harnesar. De ska ju också sitta tajt, men när man som jag har bröst och bringa som en frukostflinga så ser det ofta lite konstigt ut. Vi testade väl 5-6 modeller, någon klämmer lite dumt och ger en push-up effekt på mina manboobs, såg inte bra ut. Till slut var det en jag tyckte var OK.

Så fortsatte vi vidare till skjortor istället. Hittade en som satt perfekt och den inhandlades tillsammans med ett par läckra herrunderbyxor, ett par jock-straps, en jätteplånbok med kedja i rätt stil. Fick med ett linne och ett par riktigt coola solglasögon på köpet. Allt till det facila priset av 4623 kr...

Glömde dock skärp mitt i allt och läderstroppen som ska gå från linning till linning över axeln fanns enbart i small och xl, men skulle komma i andra storlekar antagligen på fredagen.

Inga kommentarer: