onsdag 20 juli 2011

Inget frukostknull

Vaknade sliten efter 11 timmars sömn på lördagen. Åt frukost, surfade lite och kom fram till att en promme skulle göra mig gott.

Gick genom hela stan i det underbara vädret, bort till Reeperbahn (som inte verkade i närheten av lika sunkigt som Istedgade i Köpenhamn), hamnade på någon jätteloppis, traskade tillbaka och åt middag kl 4 på stationen efter 3 timmars knatande. Var nu pigg igen.

Tillbaka till rummet, klädbyte och planen var uteservering. Vem sitter på den första uteserveringen jag når? Jo han den trevlige herren jag snackat med gången innan. Fick mig en öl, satt i solen, barägaren (en lite feminin, smällfet sak) kom fram och berättade att han tyckte jag var sexig och skickade en av horpojkarna in efter en öl till mig. Fick förövrigt ännu en senare.

Fortsatte till nästa ställe och så till stället där jag hängt hela kvällen innan. "Hej Ponte" ropade tre av gästerna som också varit där kvällen innan, när jag kom in genom dörren.

Planen var att efter kl 10 gå på läderklubb, men det sket sig. Träffade en snygg trevlig kille som efter ett tag inte orkade prata engelska utan snackade tyska. Är så kass på tyska, men vi hade trevligt iallafall. Så gick han vid 6 på morgonen och Ponte traskade iväg strax efter. Funderade på att gå förbi S.L.U.T.-club som arrangerar frukost med frukostknull tidigt varje söndagmorgon, men lade ner det projektet, var rätt berusad om än inte lika illa som dagen innan.

2 kommentarer:

Kim sa...

Alla dessa horpojkar.

Ponte sa...

Trevligt