torsdag 8 juli 2010

Vodkalekar

Dags för det nästsista inlägget om marathonhelgen.

Så nådde jag Morgonvärdshuset vid 8-snåret på morgonen. Skulle ha nått ätbart på vägen hade jag tänkt, men det glömde jag. Nåja, jag var inte hungrig så det gjorde inget tänkte jag. Tog plats i baren, växlade några ord med herren till höger om mig.

Efter en stund rasade 10 människor in, gänget från Dansbaren, ett par andra och en bekanting som i berusat tillstånd blir sanslöst långrandig. De tog ett bord och jag hade sådan tur att det fanns en enda ledig plats och det var bredvid den långrandige bekantingen. Jag tog plats (på andra sidan satt nämligen den hetaste av dem i gänget från Dansbaren). Han den läckre bredvid mig hade visst sin pojkvän med visade det sig, men det kunde ju inte jag veta...

Så dök killen med prins alberten upp, han kände tydligen gänget vid bordet och bjöd dem på ett helrör vodka. En av killarna snackade våldsamt högt (behöver inte telefon när han ska snacka med Jylland) och jag vet att han tidigare varit bartender någon annanstans. När han tittade bort och snackade var det hela tiden någon som fyllde på vodka i hans glas. Första gången tog han en rejäl klunk av drycken (en vodka med cola i samma färg som äpplejuice ungefär). Det blev rejält spott och fräs, men han lärde sig inte, de fick fler möjligheter.

Den inte så vassa kniven dök upp och två killar som hoppade in utan att känna någon. Så fortsatte morgonfesten, klockan passerade lunch och en av killarna spelade på spelmaskin och vann en jackpott som rasslade läääänge. Som tack för att vi givit honom sådan tur fick alla en gammeldansk. Jag tog snällt och lydigt min, men blev mer eller mindre påtvingad ännu en. Det var INTE bra just då. Det snurrade till ganska bra efter en stund.

Den ena av killarna som hoppat in gick hem och den andra kom och snackade med mig (efter att ha skålat med mig tvärs över bordet). Ska vi inte ta efterfest hemma hos mig undrade han. Jag funderade på saken, men lovade att hänga med. Ingen annan ville, de skulle till nästa bar för efterfest. Så efter en stund hoppade vi in i en taxi och åkte hem till honom.

Inga kommentarer: