lördag 17 juli 2010

Snark i solen i parken

Och så kommer slutet på helgen

På söndagsmorgonen traskade jag till morgonvärdshuset där jag träffade på den inte så Vassa kniven, samma jättetrevlige bartender som gången innan, 3 bekantingar och han den konstige DJ-farbrorn. Någon bjöd på shots, men jag var nu över min alkoholgräns igen (lyckades ju med det också gången innan på det etablissemanget), så jag avstod.

Nästan 5 timmar fördrevs där inne, det var till och från ganska trevligt och bitvis något tröttande. Traskade iväg till en park där jag tänkte sola de 40 minuterna som var kvar fram till brunch i den Vilda baren. Tog av mig t-shirten, rullade upp jeansen, satte mobilalarmet på 20 minuter och lade mig på gräset. Slappade medan jag låg där och när alarmet gick vände jag andra sidan mot solen.

Vaknade, tittade rakt upp i himlen och undrade var jag var någonstans. Hade visst somnat och inte hört alarmet, två timmar i värmen med ansiktet mot solen, men överraskande nog utan att bränna mig. Reste mig upp trött och stel efter att ha sovit på en stenhård gräsmatta. Traskade till den Vilda baren och fick mig en rejält stor brunch. Var nu rätt hungrig kan jag berätta. Inget vilt hände under den timman jag var där, men när jag gick började folk snacka om att klä av sig nakna i baren. Orkade inte, ville hem och sova.

Efter en rejäl försening på tågen så lyckades jag nå min lokala ICA 10 minuter före stängningstid på söndagskvällen, handlade, traskade hem och stupade omgående i säng. Så blev den helgen...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Du kan då ta dig en lur var du än befinner dig. Grattis.

Ponte sa...

Tack, man kan mycket när man inte borde...