fredag 9 juli 2010

Efter sexdejten

Nådde den Vilda baren efter dejten med punkaren och mötte två av de gamla stammisarna som den här fredagen supit till ordentligt. Den ene hade tydligen vurpat 2 gånger på väg till herrarnas och den andre hade väldigt svårt att träffa dörren när han gick. Kom sedan på att jag nog kanske borde ha hjälpt dem. De klarade det med livet i behåll iallafall eftersom jag sett dem efter det.

Träffade en del trevliga människor, men på det stora hela en ganska stilla kväll, sol och varmt, fredagen före lön. Fortsatte vidare till dansbaren och vem träffar jag där om inte utis-studenten. Först ville han att vi skulle hem till honom på en gång, men han verkade inte helt övertygad om att det var 2 timmar till första pendeltåget. Till slut tröttnade han på min ovilja och gick och hånglade med någon äldre herre längre ner i baren. Vad gör man inte för att få sig en omgång lem...

Utis-studentens kompis försvann ungefär här, han brukar ha en väldig förmåga att försvinna när han inser att han kanske kommer att vara tvungen att ta hand om utis-studenten. Träffade Ridaren, som var i mycket berusat tillstånd och plötsligt var det en ointressant med säkert mycket snäll ung kille som försökte få mig med hem. Nu var jag mest av allt trött och när utis-studenten var på herrarnas passade jag på att tacka för mig och försvinna ut genom dörren. Var en god Ponte och gick till stationen och åkte hör och häpna, hem...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Du kan inte hjälpa alla som haltar omkring!

Ponte sa...

Det kan jag kanske inte, även om man ibland borde...