torsdag 15 juli 2010

Två gamla fjollor

Väl inne i stan igen på lördagseftermiddagen så såg jag kulturnissen på en uteservering jag passerade, men jag brydde mig inte om att korsa gatan för att hälsa. Tror inte han såg mig iallafall. Fortsatte till baren med den trevlige bartendern, men det var hans tradige chef som jobbade, men han var på osedvanligt gott humör faktiskt. Träffade Färgaren (vilket var ganska länge sedan sist), han hade tydligen gått upp 20 kilo under vintern och nu tappat 10 av dem på 2 månader. Annars var han sig lik.

När han gått hem, kände jag för att gå vidare, men eftersom jag var rätt säker på att italienaren skulle hänga i den Vilda baren fortsatte jag till ett annat ställe. Sprang så på en fjollig äldre herre som är rätt kul och dagen till ära mycket berusad, han kan bli lite för mycket ibland och det blev han denna gång. Var rätt nöjd när han gick efter en timma eller så.

Hans nästan lika fjollige kompis (också 75 +) tog sig en stol och satte sig bredvid mig (jag hade ståplats) och undrade om det var OK att han satt där snällt och stilla och bara glodde på min bula. Jodå, det fick han... Jag hade nämligen ett par jeans där man (om man har rätt mängd saker i fickan) får en mycket fin bula.

Träffade några av bekantingarna från fredagsnatten som fortfarande var på fest, men de verkade så trötta och tråkiga att jag istället bestämde mig för att gå vidare. Först blev det lite mat (det skulle nämligen dröja 19 timmar till nästa måltid om man inte räknar in ca 10 chips)

2 kommentarer:

Kim M sa...

Bulbild, tack.

Ponte sa...

Ska se vad jag kan göra...