tisdag 6 juli 2010

Ett gäng hetingar

Så nådde jag Dansbaren tillsammans med läderkillen på lördagen. Där var det jättefullt och jättevarmt. Träffade återigen Ridaren och lyckades hitta en bekanting med en ledig stol vid sitt bord (trots att den var lite blöt).

Hade rätt trevligt, men då dök utis-studenten och hans kompis upp. De hade tidigare (när jag frågade dem på eftermiddagen) sagt att de inte skulle ut under kvällen. Nåja… Läderkillen hade nu nickat till vid bardisken förövrigt.

Efter ett tag var Utis-studenten mycket berusad och jag sa åt honom att gå hem när han också började nicka till. På 5 försöket traskade han iväg i alla fall. Hans kompis hade försvunnit redan när han nickade till första gången, snällt. En stund senare gick jag ut och stod på trottoaren en halvtimma då det var fruktansvärt varmt i lokalen, skönt att få svalka sig lite.

När jag återkommit in i baren fick jag ännu ett förslag jag lätt kunde tacka nej till. Så dök utis-studenten upp igen, men jag höll mig i hörnet av baren så han såg mig inte. Tydligen nickade han till igen för han blev utslängd.

En timma senare hade jag fin utsikt över ett gäng killar varav 3 heta. I gänget fanns också en av det halva parets bekantingar. Traskade över, men de var inte värst intresserade av att släppa in mig i gruppen. Så dök utis-studenten upp igen, men jag lyckades övertyga honom om att jag skulle hem, tog min tröja och gick, men åt fel håll eftersom jag satsade på Morgonvärdshuset.

Inga kommentarer: