lördag 1 maj 2010

Sunkig kvarterskrog

Efter jobbet förra fredagen skulle jag träffa en kille jag möter i den Vilda baren ibland. Vi hade avtalat att fika och snacka. Caféet var stängt så vi hamnade på heterobar och fick oss en Guinness. Han bor tillsammans med två av mina bekantingar, så jag fick mig en rejäl omgång inside information, aka skvaller.

Därefter traskade vi till någon sunkig kvarterskrog (där ölen kostade 17 danska) och tog plats i baren. Killen jag var ute med har varit med i tv för ett tag sedan och en av damerna i baren kände igen honom. Det blev 2 timmars babblande. Alla på det lilla stället kedjerökte och huset byggdes antagligen innan ventilationen uppfanns. Så till slut var det någon som satte upp dörren och skämtet om att Kastrup snart skulle stänga pga askan var rätt kul.

Så tröttnade vi där, hoppade på bussen och begav oss till den Vilda baren. Det var totalt dött. En stund var vi 4 (!) personer i baren sent en fredagskväll. Men vid midnatt rasslade folket in. Vi kom förövrigt på att jag haft sex i det rummet han hyr, men med den tidigare innehavaren. Den historien finns här.

Så blev det stängningsdags och vi tog nästa ställe. Den tradige ägaren stod bakom baren och eftersom det inte var fullt bestämde han sig för att stänga två timmar tidigare än normalt. Så just när vi fått våra öl blev det "last call for alcohol" och folk började röra på sig. Trist.

Inga kommentarer: