fredag 21 maj 2010

Riktigt drama

Traskade iväg från den mycket svara killens lägenhet på lördagseftermiddagen, hade lite svårt att orientera mig först, men hittade ut ur labyrinten till slut. Var sugen på mat, så det fick bli en pizza. Efter maten kände jag mig mätt och traskade iväg mot den Vilda baren.

Efter en stund i den Vilda baren kände jag hur mätt jag var. Det fanns bara inte plats för öl. Det var nästan plågsamt.

Så dök lördagens förste fyllis upp, en man 70+ som är ganska alkoholiserad. Han fick sig en shot, mumlade, mumlade lite mer och plötsligt försökte han resa sig, ramlade baklänges (med barstol), tog inte emot sig utan med bakhuvudet direkt i golvet med en smäll. Han låg bara där med ögonen öppna, jag trodde han hade dött. Alla 5-6 personer i baren var snabbt på benen, men så började han att andas i alla fall. Han blödde rejält i bakhuvudet och någon ringde ambulans.

När ambulansen dök upp hade han kvicknat till igen, men blödde fortfarande. Han skulle inte med, han skulle hem. Nej han hade inte tid med sånt, nej han hade inte råd med sånt. Men han fick lugnt och fint följa med de båda sjukvårdarna till ambulansen.

När de dramat var över kom en annan fyllis (som inte är stammis), honom fick bartendern och en annan kille bära ut till slut. Men då hade han nyst 5 gånger med stängd mun så han hade rikligt med snor på skjortan.

Efter honom kom så nummer tre och ungefär samtidigt kände jag att jag hade feber, trött var jag dessutom, så jag åkte helt enkelt hem. Så slutade första helgen i maj.

Inga kommentarer: