tisdag 11 maj 2010

Ramla av stolen

Så blev det torsdag och Ponte kom på att han igen skulle ut. Fredagen var nämligen helgdag i Danmark. Det blev lite sådär eftersom jag träffade en av stammisarna i den Vilda baren och släpade runt på honom hela natten.

Det började som en ganska stilla kväll igen, men folket välte plötsligt in och festen började. En trevlig stammis började snacka med mig och eftersom han är rätt trevlig så blev det ett långt samtal. Inget direkt spännande hände under kvällen, men jag lämnade honom i den Vilda baren och traskade vidare.

Nästa ställe var också trevligt, så jag stannade där till stängningstid. Fortsatte sedan till Nattklubben. Där var det knökafullt och jobbigt. Två killar traskade runt och försökte sälja kokain, en del folk var konstiga och jag tröttnade på eländet.

Tog så en tur till Dansbaren där jag åter träffade på stammisen från den Vilda baren och det halva paret nummer 2. Någon full man ramlade av sin stol och satte huvudet i ett bordsben, men efter att ha kommit över den plötsliga yrseln klättrade han tillbaka upp på stolen och beställde en ny öl. Han ramlade ett par gånger till innan kvällen var över.

Så blev det stängningstid och dum som man är så berättade jag för stammisen att jag skulle på morgonvärdshus, och han var inte sen att hänga på.

Inga kommentarer: