onsdag 26 maj 2010

Lönetrasslet

Mitt lönetrassel består i att jag fick jobba kvar efter mitt första 3-månaderskontrakt. Då ska man skicka in ett nytt anställningsavtal till danska skattemyndigheten och det kom jag inte på förrän förra veckan. Så när chefen fixade med min lön i måndags var uppgifterna inte registrerade och istället för ca 30% i skatt fick jag full marginalskatt dvs 60% skatt.

Efter ett mycket långt samtal med skattemyndigheten så fick jag veta att det gick att göra om, så chefen fick fixa en gång till och nu tror jag det blev rätt.

Förövrigt sken solen idag och det blev rätt varmt och skönt faktiskt, bävar dock inför sommaren, kontoret är redan nu mycket varmt.

2 kommentarer:

Kim M sa...

1. Glöm inte nästa gång!
2. Men då går ni ju alla omkring halvnakna med stora fläktar surrande i bakgrunden.

Ponte sa...

1. Lär tänka på det om det blir en nästa gång.
2. En ny egenföretagare i kontorspensionatet som flyttar in nästa vecka får gärna vara helt naken, men många av de andra får gärna vara rejält påpälsade