lördag 21 februari 2009

Som klädpoker ungefär

Efter att ha sovit 3-4 timmar vaknade jag av att han den berusade klev upp och höll på att ta på sig kläderna (vilket inte gick lysande) och jag var lite rädd att han skulle få på sig mina skor som stod bredvid hans vid sängkanten. Klev upp och tog på mig mina skor (pga allt glassplitter på golven) och gick på herrarnas. När jag kom tillbaka ställde jag dem strategiskt långt borta och kröp ner igen. Tror han behövde 15 minuter för att lyckas få på sig sina skor...

Somnade sedan om när han gått och vaknade ett tag senare, hade då sovit 5 timmar. Klev upp, bloggade, försökte föra lite oväsen så någon skulle vakna, surfade lite, förde mer oväsen och till slut vaknade nummer 2 som sov i soffan. Efter att ha lagat kaffe och snackat lite så kom vodkaflaskan fram igen och jag tog en öl istället...

Så blev det Mello och de gillade Jenifer Brown och Markoolio. Efter det fick jag visa dem vilka Lili&Susie var på 80-talet (de hade ingen aning). Så skulle någon städa av bordet från morgonfesten och undrade om det var mitt skärp som låg där. Det var det inte, det var han den fulla killens, "OK" blev svaret. Så ordnades sängen till och där hittade man ett par röda boxershorts och i soffan låg en randig tröja.

Jag undrade vad killen sa när han kom hem till sin pojkvän (de hade inte ett öppet förhållande) utan bälte, utan herrunderbyxor och med någon annans svarta t-shirt på. Men det var ju inte mitt problem... En av det halva parets kompisar dök upp, mycket trevligt.

När klockan närmade sig midnatt skulle jag gå för jag hade lovat att träffa favvo-farbröderna. Så jag tog en långpromme (vilket kändes riktigt bra om än kallt) och hittade en 100-kr sedel på trottoaren. Farbröderna var INTE snälla mot mig utan tömde i mig en gammeldansk och en fernet på fastande mage, det var då 27 timmar sedan jag fått någon fast föda om man undantar en skiva rågbröd till kaffet när jag klev upp.

Skulle träffa både nummer 1 och 2 när de senare gick ut, men antog att det var för tidigt, så jag fick lite mat när farbröderna traskade vidare och jag traskade efter ätandet till en annan bar och träffade en bekanting. Fick till slut ett SMS från nummer 2 där det stod att de nu skulle ge sig av hemmifrån. Jag svarade att jag var på väg till dansbaren och traskade strax därefter dit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och även jag fick visa vilka L&S var på 80-talet, när jag och Dansken såg på Mello tillsammans. :)

Ponte sa...

De där danskarna verkar vara helt okunniga ibland...