fredag 6 februari 2009

Mat och mer öl!

När efterfesten slutat i söndags var jag inte alls trött utan inne i andra eller tredje andningen och kände inte för att dela säng med de andra utan beslutade mig för att träffa favvo-farbröderna. Vi hade nämligen bestämt att om jag var kvar i Köpenhamn skulle vi träffas och käka gratisbrunch på en av barerna. Så jag tänkte att det är nog inte så långt från efterfesten till baren, tippade på 20 minuter, men det visade sig att det tog 45, men men och dessutom snöade det lite lätt...

Dök upp i baren, det var riktigt fullt, men farbröderna hade ju hittat ett bord, så jag slapp äta stående utan stöd för tallriken. Då var det mycket mumsigt med mat och ölen gled fint ner också för den delen. Farbröderna berättade att de haft en riktigt trevlig födelsedagskväll och att det på bastuklubben varit mycket folk och bra action, så de var på utmärkt söndagshumör.

När de hade gått hem traskade jag vidare för det var rätt stimmigt i baren och inte värst kul tyckte jag, planerade att komma tillbaka när gubbarna som bara var där för gratis mat hade gått hem. Traskade vidare och hamnade i en lugn trevlig bar och hade riktigt trevligt, ingen jakt på någon att ligga med utan bara ha det trevligt med lokalbefolkningen, mycket bra.

Så jag berättade att jag inte sovit något och att jag var i valet och kvalet om jag skulle åka hem snart eller om jag skulle köra hela natten. Killen bredvid lovade bjuda på en öl nästa gång om jag fortsatte hela natten. Skulle ta 2 öl där var planen och sedan återvända till den tidigare baren, men så snart jag var på väg att tömma min öl ställde den hete bartendern fram en ny till mig, så det blev ett par timmar längre tid än planerat, fast det gjorde ju inget egentligen...

Till slut återvände jag till brunchstället, då var det lugnare och mörkare där, mer min stil och mycket trevligt. Träffade killen som brukar köra nakensöndag och undrade varför han inte gjorde det den här gången, men han hade tydligen gjort det tillsammans med 4 andra tidigare och hade just hoppat i kläderna för att gå hem, typiskt att jag missade det. Men det skulle ju bli mer naket...

Inga kommentarer: