tisdag 10 februari 2009

DramaQueen-H

Spicy och jag tog en tur till Köpenhamn i fredags, han hade sin plan och jag hade min, men när jag skulle in i den första baren så bestämde han sig för att hänga med in och ta en cola, det kunde ju finnas nått kul där inne. Det visade sig att en av mina bekantingar var där, en kille som Spicy tyckte var lite het förra gången vi träffat på honom, så jag introducerade dem och såg till att Spicy fick stolen bredvid medan jag traskade ut i lokalen och snackade med mina andra bekantingar.

Min plan var att vi skulle äta innan vi åkte, men plötsligt kom han på att "nu gör vi oss i ordning och åker", så det blev inget ätande. I baren blev jag dessutom bjuden på inte mindre än 5 shots den första halvtimman, så jag var lätt onykter redan då. Efter det stack jag till McD, för jag hade bestämt med kompis H att träffa honom.

När jag dök upp 10 minuter för sent var H riktigt full (what else is new) och med sig hade han sin granne (hetero-farbror) som också var riktigt full. Grannen brukar sommartid sitta i trädgårdsmöbeln på utegården och dricka Tuborg dygnet runt tillsammans med ett par av de andra alkoholiserade grannarna. Imponerande att de har nått att snacka om 16 timmar om dygnet hela sommaren utan att lämna utegården längre än för ölinköp på Netto på andra sidan gatan.

När vi satt där i baren dök det upp en småsnygg noggman som jag sett tidigare, han verkade lite tystlåten, men det kan vem som helst bli i närheten av en full DramaQueen-H. Den stackars bartendern fick utstå mååååånga sångönskningar, alla med samma artist...

Efter 2 timmar tillsammans med full-H hade jag passerat min gräns för vad jag orkade med och annonserade att jag hade en dejt som jag skulle träffa. H skickade ett besviket SMS en stund senare, men på lördagen hade jag fått ett nytt SMS där han bad om ursäkt för att han var så berusad och att han skulle vara nykter nästa gång, tillåt mig att tvivla.

När jag nådde nästa ställe (ett som H vanligtvis inte går till) fanns det en ledig ståplats i baren bredvid en av de slajmigare herrarna i Köpenhamns nattliv, men jag kände att jag var man nog för att klara honom. Det gick bra, han gick efter en halvtimma. Bartendern (samma som söndagen veckan innan) undrade om jag inte tagit mig hem ännu eller? Så jag meddelade honom att jag varit hemma, men att om han såg mig igen den söndagen skulle han skicka hem mig...

Bestämde mig för att traska vidare efter ett tag, inga fina män att se på och otroligt många svenskar runt omkring mig, nästan hälften av dem som stod eller satt i baren var svenskar. Återgick till baren där jag lämnat Spicy och hoppas att jag inte skulle möta H på vägen. Frågan var om Spicy var kvar eller om han givit sig iväg på sina egna äventyr...

6 kommentarer:

Anonym sa...

MEH! Hur gör man för att bli bjuden?

Ponte sa...

Det är bara att se snäll ut...

Anonym sa...

Läckert med gratisshots.
Och den där H gillar jag fortfarande inte.

Ponte sa...

H kan vara lite för mycket ibland (eller rätt ofta)

Anonym sa...

Oftast! Det har vi allt förstått.

Ponte sa...

Nja kanske...