onsdag 18 februari 2009

Aphjärna, Betong-Olga och storlek 46

Efter fredagens chockbesked insåg jag att min helg nog skulle vara helt förstörd om jag stannade hemma och bestämde att istället supa ner problemen och det gick ganska bra kan jag säga...

Började i en bar som vanligt, bartendern och en av hans kompisar höll på att leka lite och blandade en aphjärna (typ Schweppe's russian med baileys), den såg inte överdrivet aptitlig ut kan jag meddela, den växer rätt fint, testa gärna. Träffade på några bekantingar och blev matad med shots, usch! Beslutade mig för att lämna shotandet och fick istället nått att äta och tog sedan ett besök på en annan bar.

Den första jag ser när jag kommer in är killen som brukar ha farmor med, hon var med också den här gången. Tanten hade nog tuperat håret hela eftermiddagen och njöt av några drinkar och betalade barnbarnets räkning givetvis.

Träffade åter den äldre mannen som givit mig en komplimang om ryggraden kvällen innan och han hade träffat några norrmän som matade honom med öl. Den ena norrmannen var förövrigt mycket het, även om han hade sin flickvän med...

Den gamle mannen var lite på lyset och drog en lång ganska osammanhängande historia om hur det en gång i tiden funnits så många vackra män och om gänget som hängde tillsammans på 50-talet (den ena kallad betong-Olga). Var inte helt med på historien, men han hade fått erbjudande om att skriva en bok, men han var tveksam. Personligen tycker jag att han borde göra det, vet inte om det finns någon annan som varit ute de flesta helger sedan 50-talet (han är tydligen 74 år) och han har nog många historier att berätta.

Traskade sedan tillbaka till baren innan, höll på att trampa i en turkos spya på trottoaren. Väl i baren träffade jag en annan bekanting som är ca 2 meter lång och han ville berätta om vad han skulle göra i helgen. Han hade nämligen hyrt en klänning, handlat teatersmink, väska, fjäderboa och peruk för han skulle för första gången gå ut som drag på en privat fest på söndagen. Men han saknade fortfarande ett par högklackade skor i storlek 46... Fick en trevlig kväll i baren och när stängningsdags närmade sig traskade vi båda vidare.

Inga kommentarer: