fredag 20 februari 2009

Gräl, elände och mellolåtar

Första gången jag träffade det andra paret (vi kallar dem 1 och 2 för enkelhetens skull) tyckte jag att 1 var jättetrevlig och att 2 var lite jobbig och full. Sedan har jag ju träffat 2 några gånger ute och när han varit full så har han kommit med lite nedsättande kommentarer om 1.

Nu har jag ju träffat dem rätt mycket de senaste månaderna och den första gången jag var med på morgonfest var 2 jättefull och en av 1:s kompisar med och försökte övertyga 1 om att ta itu med grälen och styra upp det. Det gjorde ju att jag blev ännu mer övertygad om att 2 var roten till det onda.

Men så i fredags utanför nattklubben när vi skulle på morgonfest igen så satte grälandet igång. "Nej nu sätter han igång igen" tänkte jag och syftade på 2. "Men vänta nu, 2 försökte ju samla ihop folket och organisera taxiresandet och 1 började tjafsa". Grälet fortsatte tills alla som väntade (utom jag) hade givit upp och traskat iväg.

Till slut hamnade vi tre i en taxi, de fortsatte gräla, återigen var det 1 som satte igång och efter 100 meter bad 1 taxin att stanna för han skulle inte med. Jag försökte få stopp på honom, men utan resultat. Funderade på saken under taxiresan och när vi kom fram bad jag 2 om ursäkt för att ha trott att det var han som hela tiden ställde till det, för det var det inte. 2 tackade för att jag insett det och berättade att de flesta brukar inse det efter ett tag.

2 är lugnare och mer dominant medan 1 är mer mer snackig, glad och så här i efterhand manipulativ, så jag förstår att jag köpte det till att börja med. Efter en stund dök 1 upp tillsammans med en annan kille som han plockat med. Den andra killen var i nått förhållande och vid den tiden på morgonen gravt berusad. Han ramlade av stolen några gånger, spillde drinkar till höger och vänster, tappade 2 glas som gick i bitar och satte sin cigg mot mitt ben 3 gånger (tur man hade skinnbyxor, de tål sånt).

Det halva paret satte igång och grälade flera gånger och det visade sig att 2 var rätt trött på 1 som hela tiden skulle sätta igång nått tjafs. Dessutom hade 1 varit sjukskriven hela veckan och suttit hemma och druckit vodka om dagarna...

Det blev en massa gamla mello-låtar som uppladdning inför lördagen och de stunder då de inte grälade var det riktigt trevligt. Till slut blev det läggdags iallafall...

Inga kommentarer: