lördag 3 april 2010

En skotsk fredag

Fredagen för en dryg vecka sedan blev längre än planerad och blötare... Tanken var att jag efter jobbet skulle träffa den skotske herren som åter igen var på besök. Han hade nämligen fått en voucher efter att ett flygbolag tappat bort hans bagage förra året och den var bäst före 31/3. Så han tog en runda till Köpenhamn igen. Vidare skulle jag bara stanna ett par timmar och åka hem på kvällen eftersom jag var väldigt trött.

Men hur det nu var så blev det en trevlig kväll och jag bestämde mig för att avstå från hemåkandet. Höll skotten sällskap i den Vilda baren i många timmar, träffade lite bekantingar, bland annat trekantskyssaren som vanligt. Någon onykter dansk kom och snackade med oss och hela tiden glömde han att skotten inte kunde danska. Påminde honom många gånger, men det fungerade inte nått vidare.

Så blev det stängningsdags och vi traskade vidare och sedan gick skotten hem. Ponte traskade till Nattklubben men tröttnade direkt och tog en tur på Bastuklubben istället. Väl där insåg jag hur hungrig jag var. Hade ätit en macka innan jag gick från jobbet 8 timmar tidigare. Hade lite skoj i mörkrummet, annars en inte värst spännande kväll. Begav mig hemåt och sov gott.

Det hade blivit allt förmånga shots, ingen mat och dessutom ösregnade det hela natten, så en blöt kväll var det.

Inga kommentarer: