torsdag 18 februari 2010

Underkylt regn

Så var det dags för helgen som gick.

Efter en lång dag på jobbet så begav jag mig återigen ut på stan i Köpenhamn. Började i den Vilda baren, hade avtalat med en skotsk man jag träffade förra året en gång. Var lite sen eftersom jag och min chef hade ett långt trevligt samtal innan jag insåg att jag behövde sticka för att hinna till Posten. Hade sedan otur med bussar, så jag mötte skotten när han var på väg till baren och jag var på väg till nått skräpmatsställe.

Väl i baren blev det rätt trevligt. Skotten var lika trevlig som förra gången och vi träffade på en annan kille som också mött honom i somras. Ramlade också på en massa trevliga bekantingar och som vanligt blev det lite väl många shots. En av anledningarna att inte tacka nej var ju också för att få skotten lite full så jag kunde fortsätta ut i natten själv.

Träffade killen som går under namnet ”den inte så skarpa kniven” som var på gott humör som alltid. Han tyckte vi skulle mötas i Dansbaren senare, så det lovade jag. Volontärerna dök upp och delade ut fina etuier med kondom och glid, skotten konstaterade att han fick en årsförbrukning på en gång (dvs en).

Efter ett antal timmar gav skotten hur som helst upp och traskade till sitt hotell, medan jag fortsatte till baren med den trevlige bartendern. Ganska lugnt och stilla, ett par bekantingar, men annars inget spännande. Bestämde mig för att ge upp där och fortsatte till Dansbaren.

På väg dit hade det börjat regna och var –3 grader, lagom spännande väder…

4 kommentarer:

Kim M sa...

De som inte är så skarpa är ofta glada och ovetande om livets jävlighet.

Ponte sa...

De är väl det, får se till att oskärpa till mig!

Kim M sa...

Ja. Jag får göra detsamma...

Ponte sa...

Härligt, så vi kan vara oskarpa tillsammans!